VOLTCRAFT PS-1302 D User guide [ml]

BEDIENUNGSANLEITUNG
°
Version 11/08
Lineares Netzgerät PS-1302D
Best.-Nr. 51 18 06
Bestimmungsgemäße Verwendung
Die Stromaufnahme eines angeschlossenen Verbrauchers darf 2 A nicht überschreiten. Eine Überschreitung führt zur Überlastung des Netzgerätes; bei einer Überlastung des Netzgerätes z.B. durch Kurzschluss oder zu hohe Dauerstromentnahme, wird der Ausgang zurück geregelt, um einen defekt zu verhindern. Nach Beseitigung der Überlast kann das Netzgerät wieder in Betrieb genommen werden.
Das Netzgerät ist in Schutzklasse 1 aufgebaut. Es ist nur für den Anschluss an Schutzkontakt­steckdosen mit Schutzerdung und einer haushaltsüblichen Wechselspannung von 230V~ 50 Hz zugelassen.
Ein Betrieb unter widrigen Umgebungsbedingungen ist nicht zulässig. Widrige Umgebungs­bedingungen sind:
- Nässe oder zu hohe Luftfeuchtigkeit
- Staub und brennbare Gase, Dämpfe oder Lösungsmittel.
- Gewitter bzw. Gewitterbedingungen wie starke elektrostatische Felder usw.
Eine andere Verwendung als zuvor beschrieben, führt zur Beschädigung dieses Produktes, außerdem ist dies mit Gefahren wie z.B. Kurzschluss, Brand, elektrischer Schlag etc. verbunden. Das gesamte Produkt darf nicht geändert bzw. umgebaut werden! Die Sicherheitshinweise sind unbedingt zu beachten!
Sicherheitshinweise
Lesen Sie bitte vor Inbetriebnahme die komplette Anleitung durch, sie enthält wichtige Hinweise zum korrekten Betrieb. Bei Schäden, die durch Nichtbeachten dieser Bedienungsanleitung verursacht werden, erlischt der Garantieanspruch! Für Folgeschäden übernehmen wir keine Haftung! Bei Sach- oder Personenschäden, die durch unsachgemäße Handhabung oder Nichtbeachten der Sicherheitshinweise verursacht werden, übernehmen wir keine Haftung! In solchen Fällen erlischt jeder Garantieanspruch.
Dieses Gerät hat das Werk in sicherheitstechnisch einwandfreien Zustand verlassen. Um diesen Zustand zu erhalten und einen gefahrlosen Betrieb sicherzustellen, muss der Anwender die Sicherheitshinweise und Warnvermerke beachten, die in dieser Gebrauchsanweisung enthalten sind. Folgende Symbole gilt es zu beachten:
Hinweis! Lesen Sie die Gebrauchsanweisung!
Das Gerät ist CE konform und erfüllt die Anforderungen der geltenden europäischen und nationalen Richtlinien
Anschlusspunkt für den inneren Schutzleiter; Diese Schraube/dieser Kontakt darf nicht gelöst werden.
Nur zur Verwendung in trockenen Innenbereichen
Aus Sicherheits- und Zulassungsgründen (CE) ist das eigenmächtige Umbauen und/oder Verändern des Gerätes nicht gestattet.
Wenden Sie sich an eine Fachkraft, wenn Sie Zweifel über die Arbeitsweise, die Sicherheit oder den Anschluss des Gerätes haben.
Das Gerät darf nicht geöffnet werden. Beim Öffnen von Abdeckungen oder Entfernen von Teilen, außer wenn dies von Hand möglich ist, können spannungsführende Teile freigelegt werden. Kondensatoren im Gerät können noch geladen sein, selbst wenn das Gerät von allen Spannungsquellen getrennt wurde.
Fassen Sie das Gerät niemals mit nassen oder feuchten Händen an. Es besteht die Gefahr eines lebensgefährlichen elektrischen Schlages.
Netzgeräte und die angeschlossenen Verbraucher dürfen nicht unbeaufsichtigt betrieben werden. Es dürfen nur Sicherungen vom angegebenen Typ und der angegebenen Nennstromstärke ein­gesetzt werden. Die Verwendung geflickter Sicherungen ist untersagt. Die Benutzung metallisch blanker Leitungen ist zu vermeiden.
Das Gerät gehört nicht in Kinderhände. Es ist kein Spielzeug.
In gewerblichen Einrichtungen sind die Unfallverhütungsvorschriften des Verbandes der gewerb­lichen Berufsgenossenschaften für elektrische Anlagen und Betriebsmittel zu beachten. In Schulen und Ausbildungseinrichtungen, Hobby- und Selbsthilfewerkstätten ist der Umgang mit Netzgeräten durch geschultes Personal verantwortlich zu überwachen.
Das Gerät erwärmt sich bei Betrieb. Achten Sie auf eine ausreichende Belüftung; das Gehäuse darf nicht abgedeckt werden! Fassen Sie den rückseitigen Kühlkörper während des Betriebs nicht an. Verbrennungsgefahr!
Wenn anzunehmen ist, dass ein gefahrloser Betrieb nicht mehr möglich ist, so ist das Gerät außer Betrieb zu setzen und gegen unbeabsichtigten Betrieb zu sichern. Es ist anzunehmen, dass ein gefahrloser Betrieb nicht mehr möglich ist, wenn:
• das Gerät sichtbare Beschädigungen aufweist,
• das Gerät nicht mehr arbeitet und
• nach längerer Lagerung unter ungünstigen Verhältnissen oder
• nach schweren Transportbeanspruchungen. Beachten Sie auch die Sicherheitshinweise in den einzelnen Kapiteln bzw. in den Bedienungsanleitungen der angeschlossenen Geräte.
Das Netzgerät ist nicht für die Anwendung an Menschen und Tieren zugelassen.
Bedienelemente
(1) Netzschalter zur Inbetriebnahme (I = EIN / 0 = AUS) (2) Betriebsanzeige (3) Umschalttaste Strom- (A) und Spannungsanzeige (V) (4) 4 mm Sicherheitsbuchse „Erdungspotential“ (Masse) (5) 4 mm Sicherheitsbuchse „Minuspol“ (-) (6) 4 mm Sicherheitsbuchse „Pluspol“ (+) (7) Einstellregler für die Ausgangsspannung von 0 bis 30 V (8) Einstellregler für die Strombegrenzung von 0 bis 2 A (9) OT-Warnanzeige bei Übertemperatur-Abschaltung (10) CC-Anzeige bei aktiver Strombegrenzung (11) LC-Display für Ausgangsspannungs- und Stromanzeige (12) Kühlkörper (Geräterückseite); Wird bei Betrieb heiß! (13) Kühlöffnungen (14) Sicherungshalter für die Netzsicherung (Geräterückseite) (15) Schutzkontakt-Kaltgeräteanschluss (Geräterückseite), IEC C14
Funktionsbeschreibung
Der Gleichspannungsausgang des Netzgerätes ist galvanisch getrennt und weist eine Schutztrennung gegenüber der Netzspannung auf. Die Ausgangsspannung kann über den Einstellregler (7) von 0 bis 30 VDC eingestellt werden. Die Strombegrenzung erfolgt über den Regler (8) von 0 bis 2 A. Die momentane Ausgangsspannung kann abwechselnd mit dem Ausgangsstrom im Display (11) angezeigt werden. Der sekundärseitige DC-Anschluss erfolgt über zwei farbige 4 mm Sicherheitsbuchsen (5 und 6).
Das Netzgerät besitzt eine einstellbare Strombegrenzung. Diese wird aktiv (Anzeige CC), wenn die voreingestellte Strombegrenzung durch Überlast oder Kurzschluss überschritten wird. Hierbei wird die Ausgangsspannung elektro­nisch herunter geregelt, um eine Beschädigung des Netzgerätes zu vermeiden.
Inbetriebnahme
Allgemein
Zum Betrieb des Netzgerätes ist ein Schutzkontakt-Netzkabel erforderlich (nicht im Lieferumfang). Stecken Sie das Netzkabel in den rückseitigen Kaltgeräteanschluss (15) des Netzgerätes und den Stecker in eine Schutzkontakt-Netzsteckdose.
Ein passendes Netzkabel erhalten Sie unter der Best.-Nr. 51 11 29.
Das Netzgerät ist kein Ladegerät. Verwenden Sie zum Laden von Akkus geeig­nete Ladegeräte mit entsprechender Ladeabschaltung. Schalten Sie das Gerät bei Nichtgebrauch immer aus.
Einstellen der gewünschten Ausgangsspannung
• Vergewissern Sie sich, dass kein Verbraucher am Netzgerät angeschlossen ist.
• Schalten Sie das Netzgerät über den Betriebsschalter (1) ein; Die Betriebsanzeige (2) muss leuchten.
• Achten Sie darauf, dass sich der Umschalter (3) für die Anzeige in ungedrückter Position (Symbol „V“) befindet. Im Display wird die Ausgangsspannung angezeigt.
• Bringen Sie den Stromeinstellregler „CURRENT“ (8) in die mittlere Position.
• Stellen Sie mittels „VOLTAGE“-Einstellregler (7) die gewünschte Ausgangsspannung ein. Die Spannung wird im Display (11) angezeigt.
Einstellen der Strombegrenzung
Zum Schutz der Verbraucher kann der maximale Ausgangsstrom voreingestellt und begrenzt werden.
• Vergewissern Sie sich, dass kein Verbraucher am Netzgerät angeschlossen ist.
• Schalten Sie das Netzgerät über den Betriebsschalter (1) ein; Die Betriebsanzeige (2) muss leuchten.
• Bringen Sie den Stromeinstellregler „CURRENT“ (8) in die linke, minimum- Position.
• Schließen Sie die beiden Buchsen Minus (5) und Plus (6) mit einer Kurzschlussbrücke (z.B. Messleitung) kurz. Achten Sie auf einen ausreichenden Leiterquerschnitt. Dieser sollte minde­stens 0,5 mm2betragen.
• Betätigen Sie den Umschalter (3) für die Anzeige des Stromes und bringen diesen in die gedrückte Position (Symbol „A“). Im Display wird der max. Ausgangsstrom angezeigt.
• Stellen Sie am Stromeinstellregler „CURRENT“ (8) den gewünschten, maximalen Ausgangs­strom ein. Entfernen Sie die Kurzschlussbrücke vom Netzgerät.
• Ein erneutes Drücken des Umschalters (3) zeigt wieder die Ausgangsspannung im Display.
Anschluss eines Verbrauchers
• Vergewissern Sie sich, dass der Verbraucher ausgeschaltet ist.
• Kontrollieren Sie nochmals die korrekte Ausgangsspannung am Netzgerät.
• Verbinden Sie den Pluspol (+) des Verbrauchers mit der roten Buchse „+“ (6) und den Minuspol (-) des Verbrauchers mit der schwarzen Buchse „-“ (5).
• Der Anschluss erfolgt mit 4mm-Standard-Steckern.
Achten Sie darauf, dass der Verbraucher uneingeschaltet mit dem Netzgerät verbunden wird. Ein eingeschalteter Verbraucher kann beim Anschluss an die Buchsen zu einer Funkenbildung führen, welche die Buchsen sowie die ange­schlossenen Leitungen beschädigen kann.
Wartung und Reinigung
Bis auf den Sicherungswechsel und eine gelegentliche Reinigung ist das Netzgerät wartungsfrei. Zur Reinigung des Gerätes nehmen Sie ein sauberes, fusselfreies, antistatisches und leicht feuch­tes Reinigungstuch ohne scheuernde, chemische und Lösungsmittelhaltige Reinigungsmittel.
Ziehen Sie immer den Netzstecker aus der Netzsteckdose, bevor Sie das Gerät warten oder reinigen.
Sicherungswechsel
Lässt sich das Netzgerät nicht mehr einschalten, so ist ver­mutlich die Netzsicherung defekt. Zum Auswechseln der Netzsicherung gehen Sie wie folgt vor:
• Schalten Sie das Netzgerät aus und entfernen alle Anschlusskabel vom Gerät und den Netzstecker aus dem rückseitigen Kaltgeräteanschluss (15).
• Drücken Sie mit einem geeigneten Schlitzschrauben­dreher den rückseitigen Sicherungshalter (14) wie abgebil­det aus der Halterung.
• Ersetzen Sie die defekte Sicherung gegen eine neue Feinsicherung (5x20 mm) des selben Typs und Nennstromstärke: T1,25A / 250V (Träge).
• Drücken Sie den Sicherungseinsatz wieder sorgfältig in den Sicherungshalter.
Behebung von Störungen
Mit dem Netzgerät haben Sie ein Produkt erworben, welches nach dem heutigen Stand der Technik gebaut wurde und betriebssicher ist. Dennoch kann es zu Problemen oder Störungen kommen. Deshalb möchten wir Ihnen hier beschreiben, wie Sie mögliche Störungen beheben können:
Beachten Sie unbedingt die Sicherheitshinweise!
Problem Lösung
Die Betriebsanzeige Keine Netzspannung vorhanden? leuchtet nicht. • Kontrollieren Sie den Leitungsschutzschalter der
Steckdose.
• Kontrollieren Sie den korrekten Sitz in der Steckdose.
• Kontrollieren Sie die Netzsicherung im Netzgerät.
Anzeige „OT“ leuchtet Das Netzgerät ist überhitzt.
• Entfernen Sie den Verbraucher und lassen Sie das Gerät unbelastet abkühlen. Kontrollieren Sie die technischen Daten.
Angeschlossene Verbraucher Ist die korrekte Spannung eingestellt ? funktionieren nicht. Ist die Polarität korrekt ?
Ist das Netzteil überlastet bzw. die Strombegrenzung (Anzeige „CC“) aktiv? Kontrollieren Sie die techn. Daten des Verbrauchers und erhöhen Sie ggf. die Einstellung der Strombegrenzung.
Die Anzeige ändert sich nicht Kontrollieren Sie den Umschalter für die Anzeige. Dieser bei der Spannungseinstellung muss für die Spannungsanzeige in ungedrückter Position
sein (siehe Symbol „V“).
Andere Reparaturen als zuvor beschrieben sind ausschließlich durch einen autorisierten Fachmann durchzuführen. Überprüfen Sie regelmäßig die techni­sche Sicherheit des Gerätes z.B. auf Beschädigung des Gehäuses usw. Bei eigenmächtigen Änderungen oder Reparaturen am oder im Gerät, erlischt der Garantieanspruch.
Entsorgung
Elektronische Altgeräte sind Wertstoffe und gehören nicht in den Hausmüll. Ist das Gerät am Ende seiner Lebensdauer, so entsorgen Sie das Gerät gemäß den gel­tenden gesetzlichen Vorschriften bei Ihren kommunalen Sammelstellen. Eine Entsorgung über den Hausmüll ist untersagt.
Technische Daten
Betriebsspannung ................................................230 V~ / 50 Hz (+/- 10%)
Leistungsaufnahme..............................................170 VA max.
Ausgangsspannung ............................................0 - 30 V/DC
Ausgangsstrom ....................................................0 - 2 A
Restwelligkeit ......................................................<5 mV rms (rms=Effektiv)
Regelverhalten bei Laständerung 0~100%..........<40 mV/25 mA
Regelverhalten bei Netzänderung ±10% ............<50 mV/50 mA
Netzsicherung (5x20 mm)....................................Träge 1,25A / 250 V (Feinsicherung)
Betriebstemperatur ..............................................+ 5 °C bis + 40 °C
Rel. Luftfeuchtigkeit..............................................max. 85%, nicht kondensierend
Schutzklasse........................................................1
Abmessungen (BxHxT)........................................ca. 207 x 105 x 215 (mm)
Masse:..................................................................ca. 3,2 kg
®
Impressum
Diese Bedienungsanleitung ist eine Publikation von Voltcraft®, Lindenweg 15, D-92242 Hirschau, Tel.-Nr. 0180/586 582 7 (www.voltcraft.de). Alle Rechte einschließlich Übersetzung vorbehalten. Reproduktionen jeder Art, z.B. Fotokopie, Mikroverfilmung, oder die Erfassung in elektronischen
Datenverarbeitungsanlagen, bedürfen der schriftlichen Genehmigung des Herausgebers. Nachdruck, auch auszugsweise, verboten. Diese Bedienungsanleitung entspricht dem technischen Stand bei Drucklegung. Änderung in Technik und Ausstattung vorbehalten.
© Copyright 2008 by Voltcraft
®
OPERATING INSTRUCTIONS
°
Version 11/08
Linear Power Supply Unit PS-1302D
Item-No. 51 18 06
Intended Use
The power supply unit is intended for connecting, and operating, low voltage loads with an oper­ating voltage of 0 to 30 VDC, via 4mm safety sockets.
The current consumption of the consumer load connected must not exceed 2 A. If this is exceeded, the power supply unit may be overloaded. If the power supply is overloaded, e.g. due to a short­circuit or drawing excessive current, the output is shut off to avoid damage. After removing the overload, the power supply unit can be put back into operation.
The power supply unit complies with protection class 1. It is only approved for connection to a mains socket with a protective earth and a normal AC voltage of 230V 50Hz.
Do not use in adverse ambient conditions. Unfavourable ambient conditions are:
- Excessive humidity or damp
- Dust and flammable gases, vapours or solvent,
- Thunderstorms or similar conditions such as strong electrostatic fields etc.
Safety Instructions
Please read all of the operating instructions before using the product for the first time; they contain important information about the correct operation. The warranty will be void for damage arising from non-compliance with these operating instructions! Liability for any and all consequential damage is excluded! We do not assume any liability for material and personal damage caused by improper use or non-compliance with the safety instructions! The warranty is voided in these cases.
This device left the manufacture’s factory in a safe and perfect condition. We kindly request the user to observe the safety instructions and warnings contained in the enclosed operating instructions so this condition is maintained and to ensure safe operation. The following symbols must be observed:
Note! Read the operating instructions!
The product is CE compliant and meets the requirements of the current European and national guidelines.
Connection terminal for the internal protective earth; this screw/contact must not be unscrewed.
Only to be used in dry indoor areas.
The unauthorized conversion and/or modification of the product is inadmissible for reasons of safety and approval (CE).
If you have doubts about how the equipment should be operated or how to connect it safely, con­sult a trained technician.
The device must not be opened. If you open covers or remove parts, unless you can do this by hand, life parts may be exposed. Capacitors inside the device may still be charged, even if the device has been disconnected from all voltage sources.
Observe the safety and operating instructions of any devices you connect to the device, as well as those you find in the individual chapters of these operating instructions.
Never touch the device with wet or moist hands. There is danger of a life-threatening electric shock.
Do not leave mains power supplies and connected consumer devices in operation unattended. Only use fuses of the rated type and current. It is absolutely prohibited to use repaired fuses. Do not use non-insulated metallic leads.
Keep the unit out of the reach of children. It is not a toy.
On industrial sites, the accident prevention regulations of the association of the industrial workers’ society for electrical equipment and utilities must be followed.
Power supply units used at schools, training facilities, do-it-yourself and hobby workshops should not be handled unless supervised by trained, responsible personnel.
The device will become warm during operation. Ensure there is sufficient ventilation provided; do not cover the housing! Do not touch the cooling element on the rear during operation. Risk of burns!
If you have a reason to believe that the device can no longer be operated safely, disconnect it immediately and secure it against being operated unintentionally. It can be assumed that safe operation is no longer possible if:
• the device is visibly damaged,
• the device no longer works and
• the unit was stored under unfavourable conditions for a long period of time or
• if it has been subjected to considerable stress in transit. You should also heed the additional safety instructions in each chapter of the operating instruc­tions for the connected devices.
The power supply unit is not designed for attaching to humans or animals.
Controls
(1) Power switch for switching the device on (1=ON / 0=OFF) (2) Power indicator (3) Ampere meter (A) and voltage display (V) switch (4) 4 mm safety socket “earth potential” (earth) (5) 4 mm safety socket “negative pole” (-) (6) 4 mm safety socket “positive pole” (+) (7) Output voltage control, for voltages in the range 0 to 30 V (8) Output voltage control, for voltages in the range 0 to 2 V (9) OT warning signal for overheating/shutdown (10) CC-display with active current limiting (11) LC-display for output voltage and ampere meter (12) Cooling element (rear); heats up during operation! (13) cooling slits (14) Mains fuse holder (rear) (15) Earthed non-heating connection (mains connection, IEC C14)
Functional description
The DC output of the power supply unit is electrically isolated and features protective separation from the mains voltage. The output voltage can be adjusted from 0 to 30 VDC using the controller (7). The current limita­tion, between 0 and 2 A, is performed via the controller (8). The current output voltage can be dis­played, alternating with the output current, in the display (11). A secondary side DC connection is possible via two coloured 4mm safety sockets (5 and 6). The power supply unit is cooled by convection; ensure there is sufficient ventilation and space.
The power supply unit has an adjustable current limitation. It becomes active (displaying CC) when the preset current limitation is exceeded due to overload­ing or a short circuit. It electronically reduces the output voltage to avoid dam­age to the power supply unit.
Startup
General Information
You can order a suitable mains cable, stating the order number 51 11 29.
The power supply is not a charger. To charge batteries, use suitable chargers with a charging current cut-off. Always turn the device off when it is not in use.
Setting the desired output voltage
• Ensure that there are no loads connected to the mains power supply.
• Switch on the power supply using the power switch (1); the power indicator (2) should light up.
• Ensure the selector switch (3), for the display, is not depressed (symbol “V”). The output voltage is displayed.
• Set the current controller “CURRENT” (8) to the middle position.
• Use the controller “VOLTAGE” (7) to set the desired output voltage. The voltage is indicated on the display (11).
Setting the current limitation
In order to protect the consumer device, the maximum output current can be set and limited.
• Ensure that there are no loads connected to the mains power supply.
• Switch on the power supply using the power switch (1); the power indicator (2) should light up.
• Set the current controller “CURRENT” (8) to the left - minimum position.
• Short circuit the two connectors, minus (5) and plus (6), with a jumper (e.g. measuring line). Ensure there is sufficient conductor cross-section. It should be at least 0.5mm2.
• Use the switch (3) to display the current and set it in the depressed position (symbol “A”). The maximum output current is displayed.
• Use the current controller “CURRENT” (8) to set the desired maximum output current. Remove the jumper from the power supply unit.
• Pressing the switch (3) again lets the display jump back to the output voltage.
Connecting a device
• Make sure the load is switched off.
• Verify that the correct output voltage has been set on the power supply unit.
• Connect the plus pole (+) of the consumer device to the red terminal “+” (6) and the minus pole (-) of the consumer device to the black terminal “-” (5).
• The connection is made using standard 4mm plugs.
Make sure that the load is switched off when making connections to the power supply unit. If the load is switched on, it can cause sparking while connecting to the sockets. This can damage the sockets, as well as the connected cables.
Maintenance and Cleaning
Except for replacing the fuse and occasional cleaning, the power supply unit does not require any maintenance. Use a clean, lint-free, antistatic and slightly damp cloth to clean the device. Do not use any abra­sive or chemical agents or detergents containing solvents.
Always unplug the power supply unit from the mains socket before cleaning the device.
Changing the fuse
If it is no longer possible to switch on the power unit, the mains fuse is probably defective. Proceed as follows to replace the mains fuse:
• Turn off the power supply unit and remove all connecting cables from the unit. Pull the mains plug from the rear con­nection (15).
• Remove the rear fuse holder (14) with a suitable screw­driver from the bracket.
• Replace the defective fuse with a new fine-wire fuse (5x20 mm) of the same type and rated current: T1,25A / 250V (inert)
• Replace the fuse carefully into the fuse holder.
Troubleshooting
By purchasing this power supply unit you have acquired a product with state of the art design that is operationally reliable. Nevertheless, problems or faults may occur. This is why we would like to describe here, how possible problems can be solved:
Always follow the safety instructions!
Problem Solution
The operation indicator No mains voltage? is off. • Check the safety switch for the mains socket.
• Check whether the mains plug is seated correctly in the mains socket.
• Check the mains fuse in the power supply unit.
The “OT” indicator is lit The power supply unit has overheated.
• Remove the load and let the device cool down. Check the technical data.
Connected consumer devices Is the voltage set correctly? do not work. Is the polarity correct?
Has the power supply overloaded or is the current limitation (display “CC”) active? Check the technical data for the consumer device and increase the current limitation settings, if necessary.
The display does not change Check the switch for the display. For it must not be voltage settings depressed to indicate the voltage (see symbol "V").
Repairs, other than those described, should only be carried out by an autho­rised specialist. Check the technical safety of the device on a regular basis e.g. for damage to the housing etc. Any changes and repairs you make on the device will cause the warranty to lapse.
Disposal
Electronic products are raw material and do not belong in the household waste. When the device has reached the end of its service life, please dispose of it, accor­ding to the current statutory requirements, at your local collecting site. Disposal in the domestic waste is not permitted!
Technical Data
Operating voltage ................................................230 V~ / 50 Hz (+/- 10%)
Power consumption..............................................170 VA max.
Output voltage......................................................0 - 30 V/DC
Output current ......................................................0 - 2 A
Residual amplitude ..............................................<5 mV rms (rms=effective)
Response to a load change 0~100% ..................< 40 mV / 25 mA
Control reaction to current changes ± 10% ........<50 mV/50 mA
Mains fuse (5x20mm) ..........................................Fine fuse, slow-trigger, 1.25A / 250 V
Operating temperature ........................................+ 5 ∞C to + 40 ∞C
Rel. air humidity ..................................................max. 85%, non-condensing
Protection class....................................................1
Dimensions (W x H x D) ......................................approx. 207 x 105 x 215 (mm)
Weight: ................................................................approx. 3.2 kg
®
Impressum /legal notice in our operating instructions
These operating instructions are a publication by Voltcraft®, Lindenweg 15, D-92242 Hirschau/Germany, Phone +49 180/586 582 7 (www.voltcraft.de). All rights including translation reserved. Reproduction by any method, e.g. photocopy, microfilming, or the capture in electronic data processing
systems require the prior written approval by the editor. Reprinting, also in part, is prohibited. These operating instructions represent the technical status at the time of printing. Changes in technology and equipment reserved.
© Copyright 2008 by Voltcraft
®
Loading...
+ 2 hidden pages